1. Młynek
Dorosły trzyma konia, dziecko wykonuje młynek trzymając się rękami siodła. Następnie bierze wodze, ewentualnie bat i wkłada strzemiona.
Za błąd, na przykład zsunięcie się z konia, +5 sek.
2. Kulą w płot
W punkcie 1 jeździec bierze do ręki kulę i rusza stępem lub kłusem w kierunku punktu 2. Płot to duży cel, do którego trzeba trafić kulą.
Trafienie –5 sek.
3. Slalom
Slalom kłusem z parzystej liczby pachołków.
Pominięcie pachołka +3 sek.
4. Brama do lasu
Brama ze stojaków lub elementów muru. Tu można zagalopować na prawą nogę.
Nie wcelowaie w bramkę +3 sek.
5. Koło wokół bagien
Duże koło wyznaczone pachołkami. W środku można położyć folię-wodę lub zbędne na placu stojaki. Koło można pojechać galopem.
Wejście w bagno +3 sek.
6. Koperta
TYLKO DLA SKACZĄCYCH. Niska koperta skakana z galopu.
Jeźdźcy nieskaczący po przeszkodzie 5 jadą do bezpośrednio do 7.
Zrzutka lub wyłamanie +3 sek.
7. Rzeka
Rzeka ułożona z leżących na ziemi drągów. Przejazd kłusem.
Wyjście poza rzekę +3 sek.
8. Piłka z wiaderka
Bramka ze stojaków. Na prawym stojaku wisi stabilnie umocowane, płytkie wiaderko z piłkami tenisowymi. Jeździec w stępie lub kłusie bierze piłkę, trzymając wodze i bat w lewym ręku.
Nie wzięcie piłki +3 sek.
Wiaderko po farbie świetnie się nadaje, bo jest dostatecznie mocne i płytkie. Z głębokiego trudno wyjmuje się piłki. Wiaderko musi by umoowane tak, by nie kołysało się.
9. Cavaletti
Cavaletti. Kłusem. Z uwagi na kształt trasy muszą mieć odkosy wymuszające prosty najazd. Cavaletti niskie - leżące na ziemi. Jeździec nadal trzyma wodze i bat w lewym ręku. Konie prowadzone w ręku mogą przejechać stępem.
Wyłamanie lub zagalopowanie w cavaletkach +3 sek.
Pnieważ dzieci prowadzą tu konia jedną ręką, warto zadbać o ułatwienie koniowi przejazdu na wprost. Dlatego widać na zdjęciu bramkę wjazdową, pachołki ograniczające oraz odkosy na zjeździe.
10. Piłka do wiaderka
Bramka ze stojaków. Na prawym stojaku wisi wiaderko, do którego trzeba trafić piłką.
Nie trafienie piłką +3 sek.
Trym razem wiadro może być głębsze, umocowane jednak tak, by nie kołysało się.
13. Przypiąć lisowi ogon
Po zejściu z konia jeździec zakłada opaskę na oczy i dostaje flamaster. Po omacku dochodzi do tablicy z namalowanym lisem.
Trafienia punktowane –10, –5, –3 sek. Punktacja na tablicy z lisem.